donderdag 19 december 2013

State Magazine: "CRTFD SKUM dropt eerste videoclip"

Gisteren dropte CRTFD SKUM (Certified Skum) de eerste clip 'Feesten, Drinken, Zuipen, Spacen (#FDZS)' een beetje tussen neus en lippen door op het internet. Een track geproduceerd door Boaz, maar vooralsnog is alleen bekend dat Nega en Stanley Bish onderdeel zijn van CRTFD SKUM. Hierin is Nega de MC en Stanley de DJ. "We dropten het expres zo en dan valt het vanzelf wel op. Later geven we wel wat meer duidelijkheid," aldus Nega.




"Ruim een jaar geleden vroeg Stanley of ik met hem mee ging naar een showtje en dat ging zo verschrikkelijk los, dat smaakte wel naar meer," legt Nega uit. "Ik ben al vaker als MC met The Partysquad meegegaan, dat ophypen van publiek ligt mij wel. Ik hoef niet meer echt te gaan rappen en hier kan ik toch mijn entertainment-kwaliteit kwijt."

Een maand geleden dropte CRTFD SKUM de mixtape Black Lemon Vol. 1, waar de clip 'Feesten, Drinken, Zuipen, Spacen' ook van afkomstig van is. Het doel is hierna nog wel het één en ander uit te brengen, maar Nega is op dit moment erg druk met veel nevenactiviteiten, zoals acteren, en heeft weinig tijd voor de studio. "Het doel is om een EP uit te brengen, maar wanneer… Geen idee. Als we iets droppen dan moet het wel echt next level zijn. Ik wil sowieso ergens naartoe werken. We treden op, we leren en groeien en het gaat relaxed zo. Ik ben gewoon heel erg druk op het moment met van alles, dus ik kan alleen in het weekend in de studio zitten. Een beetje beats verzamelen enzo. Ik heb sowieso nu drie vette producers om mij heen, maar daar kan ik niet te veel over zeggen. Ik ben in ieder geval erg blij met Krankjoram."


Over het rappen en deze nieuwe weg is Nega erg duidelijk. "Dit is wat ik verder wil gaan doen. Niet meer een half uur op het podium staan met een tape act, maar echt een DJ set van een uur neerzetten. Ik wil hier in groeien en tenten afbreken, dat vind ik leuk. Een tijd geleden hadden we een show en daar zaten mensen letterlijk aan het plafond. Dat is toch geweldig.” Op de vraag waar deze weg heen moet leiden qua podia is Nega erg nuchter, maar enthousiast. “Met deze act wil ik de Melkweg kapotmaken, maar ook kunnen staan in Assen op een tienerdisco ofzo. Een festival zou ook super tof zijn, het hoeft dan geen eens op het hoofdpodium, zolang het maar gek gaat.”

Bron: State Magazine